Laat je zien als ondernemer!

Online zichtbaarheid is belangrijk als je jouw bedrijf succesvol wilt profileren. Dan blijf je in beeld bij potentiële klanten. Hoe doe je dat? Ik geef je tips hoe je je optimaal zichtbaar maakt op hét zakelijk netwerk van nu: LinkedIn.
Personal Branding: jezelf als merk presenteren
Een professioneel LinkedIn profiel start met een goede Personal Branding strategie. Wie ben jij? Wat doe je? Hoe doe je dat en voor wie? Bij het beantwoorden van deze vragen kom je er achter waar jouw sterktes liggen als professional. Personal branding is het jezelf als merk presenteren aan anderen, waarbij je positieve beelden en associaties oproept. Je gebruikt je persoonlijkheid, kennis en ervaring om je te onderscheiden van anderen. Je laat je werkgever en je klanten zien wie je bent en waar je voor staat. Als je weet wat jouw personal branding strategie is, kan je je profiel instellen.  
 
Keypoints van jouw profiel: 5 tips
LinkedIn geeft je zelf allerlei suggesties waarmee je je profielsterkte kunt vergroten naar ‘zeer deskundig’. Hiermee kom je een eind maar daarmee bereik je meestal niet de hoogste status. En de sterkte van je profiel is ook van invloed op je vindbaarheid. Voordat je met je profiel aan de slag gaat raad ik je aan om je netwerkactiviteit uit te zetten onder instellingen. (Anders wordt je netwerk overspoeld met updates.)  
 
1. Profielfoto LinkedIn is een zakelijk netwerk. Zorg voor een duidelijke, professionele foto met een rustige achtergrond. Dus geen vakantiefoto’s met zonnebrillen op.
 
2. Headline Vermeld zoekwoorden in je headline. Kort en krachtig: wat doe je en hoe? Met een goede headline kom je in zoekresultaten én kunnen mensen je beter aanbevelen.
 
3. Samenvatting Dit is je elevator pitch! Bezoekers zien de eerste 3 regels. Voeg extra info toe, zoals doelen, ervaring en vergeet vooral niet je toegevoegde waarde. Hier kun je iets over het bedrijf vertellen, maar vooral: Wat doe jij daar? Voeg ook – voor als mensen je echt willen leren kennen – iets persoonlijks toe, zoals jouw eigenschappen en interesses. Tot slot: Rich Media komt hieronder in beeld. Denk aan: foto’s, websites, video’s en presentaties.
 
4. Achtergrondfoto Zorg voor consistentie als je bij een bedrijf werkt: iedere werknemer dezelfde/vergelijkbare achtergrond in de huisstijl. (Dezelfde stijl als in je bedrijfspagina) Als zelfstandig ondernemer of werkzoekende kun je het iets persoonlijker maken.
 
5. Profielonderdelen In de nieuwe lay-out worden opleiding en werkervaring direct getoond bij je profielfoto. Zorg ervoor dat alles is ingevuld en in de juiste volgorde!
Bonus tip: Vraag om aanbevelingen! Wellicht niet echt ‘Hollands’ om daar naar te vragen, maar je buurman en buurvrouw doet het wel. Handig is het om je netwerk het niet te moeilijk te maken en ze al wat steekwoorden te geven waar ze aan kunnen denken.
Hulp nodig? Ik help je graag met alle vraagstukken voor websites en social media!
Jessica Eland – JE!

Laat een reactie achter