10 redenen voor een Facebook Messenger Bot.

NIEUW binnen Facebook: Facebook Messenger Bot.
 
Hoe werkt het?
Je doelgroep krijgt een advertentie met een vraag te zien in hun tijdlijn.
Indien de klant reageert, begint de bot, compleet in je eigen huisstijl, met praten en stelt vragen over hun voorkeuren.
De chatbot weet zo precies welk aanbod hij moet geven op basis van vooraf ingestelde parameters via Messenger.
De klant krijgt een aanbod wat specifiek voor hem/haar is opgesteld.
 
De chatbot brengt je als bedrijf zo direct in contact met je potentiële klanten. De mogelijkheden zijn eindeloos.
 
Hierbij de link naar hoe dit er in de praktijk uitziet:
 
Waarom zou je als bedrijf voor zo’n campagne opzet kiezen:
  1. Klanten bepalen zelf of ze contact met je opnemen. Daardoor heb je alleen klanten die echt intrinsiek gemotiveerd zijn om je product of dienst af te nemen.
  2. Gerichter aanbod. De chatbot vraagt de klant volgens een vooraf uitgedacht proces naar hun wensen. Hierdoor krijg jij een duidelijk beeld van de behoeftes van de kant en kan jij een gerichtere aanbieding doen.
  3. Leer je klanten beter kennen. Op basis van de voorkeuren die potentiele klanten aangeven kan jij je doelgroepen beter maken.
  4. In de tijd dat het de klant uitkomt. Een chatgesprek gebeurd in de tijd dat de klant zelf wenst. Een chatbot kent geen openingstijden en is 24/7 online.
  5. Upselling. Een chatbot kan makkelijk extra verkopen. Door suggesties te plaatsen doet een chatbot bewezen meer (tot 30%) aan upselling dan een regulier gesprek met een medewerker.
  6. Visueel meer mogelijk. Een chatbot geeft visueel makkelijker informatie mee.
  7. Meer controle. De chatbot geeft gereguleerde antwoorden. Je hoeft je als ondernemer geen zorgen meer te maken of je medewerkers wel goed genoeg getraind zijn.
  8. Meer succes voor het verkoopteam. Verkopers binnen het bedrijf hoeven zelf geen koude acquisitie te doen en kunnen zich richten op gesprekken met een hoger succesratio.
  9. Lagere kosten. Een chatbot is goedkoper dan andere vormen van acquisitie doen als bellen, mailen, google Adwords, etc.
  10. Een chatbot is FUN! Communiceren met een chatbot is leuk en het onderscheid je van je concurrentie. Het maakt de conversatie luchtig, waardoor de klant eerder verteld wat zijn wensen zijn.
Een dergelijke campagne is goed in te zetten voor Automotive bedrijven, Opleiders, Schoonheidssalons, Autorijschoolhouders en Horeca.
Jessica Eland van JE! Marketing helpt ondernemers om te groeien met hun bedrijf. JE! Marketing biedt innovatieve marketing door de inzet van freelance specialisten en helpt je graag met alle vraagstukken voor websites en social media!

Laat een reactie achter